Ütős ajánlatok!
Lexikon
Kötöződrót
A kötöző drót segítségével hegesztés nélkül rögzíthetők egymáshoz kézi, vagy gépi eljárással a betonhálók, átkötő elemek. A kötöző drót jellemző átmérője 0,8-1 mm. Az automata betonháló kötöző készülék használatával, a vasbeton háló készítéséhez nem kell hegesztést alkalmazni. 0,8-1 másodperc alatt elkészít egy kötést, használata nagy hatékonyságot eredményez. Ni-MH, vagy Li akkumulátorok segítségével 1500-2000db kötést lehet létrehozni egy feltöltéssel. Az átköthető keresztmetszet 4-20 (25) mm, a kötöző drót átmérője 0,8-1 mm.
Mixerbeton
A mixerautóval a felhasználás helyszínére szállított, üzemben előállított és készre kevert beton keveréket nevezzük transzportbetonnak. Az automatizált betongyárban előállított kevert betont mixerkocsival a bedolgozás helyszínére szállítják és betonszivattyúval juttatják a zsaluzatba.
Előnye, hogy a közbenső betonrakodásra, illetve deponálásra nincs szükség, valamint a betonszivattyú alkalmazása jelentős munkaerő megtakarítást jelent és feleslegessé válik általa a munkahelyi utak egy részének kiépítése is.
A pumix/mixer autókkal kiszállított beton konzisztenciája/bedolgozhatósága K (képlékeny) és KK (közepesen képlékeny) osztályba esik.
Síkháló
Síkháló, vasbeton háló, vasbeton síkháló vagy betonháló. A vasbeton szerkezetek kialakításánál, a betonozás során statikai és mechanikai jellemzőket javító összetevő. Általánosságban elmondható, hogy a sík betonok alá helyezett olyan acélháló, amely biztosítja a kész beton stabilitását
A betonháló betonszerkezetek megerősítésére használt, általában kör- vagy körhöz hasonló, keresztmetszetű, bordázott felületű acélszálakból készített szimmetrikus háló. A beton készítésekor a betonba ágyazva biztosítja a szerkezet nyíró és húzószilárdságát.
Jellemző méretek: Átmérő: 4 - 10 mm; Kiosztás: 50 x 50, 100 x 100, 150 x 150, 200 x 200
Jellemző táblaméretek: 1000 x 2000, 1250 x 2500, 2150 x 5000, 2400 x 6000
Transzportbeton
A mixerautóval a felhasználás helyszínére szállított, üzemben előállított és készre kevert beton keveréket nevezzük transzportbetonnak. Az automatizált betongyárban előállított kevert betont mixerkocsival a bedolgozás helyszínére szállítják és betonszivattyúval juttatják a zsaluzatba. Előnye az is, hogy a közbenső betonrakodásra, illetve deponálásra nincs szükség, valamint a betonszivattyú alkalmazása jelentős munkaerő megtakarítást jelent és feleslegessé válik általa a munkahelyi utak egy részének kiépítése is.
Alapozás
Alatt értend?k mindazok az épít? munkák, amelyekkel valamely építménynek (épület, hídpillér, partfal, zsilip stb.) az alapon való megállását bármely irányú elmozdulás ellen biztosítják. Az építmény nagyságához (súlyához) és céljához képest, valamint a különböz? talaj- és vízviszonyok szerint és végül a különféle épít?-anyagok szerint a legkülönböz?bb alapozási módokat ösmerjük. A talajviszonyok szerint I. a talaj már a felszínén vagy kevéssel alatta elég szilárd, II. az alapfenékül alkalmas szilárd réteg csak nagyobb, de elérhet? mélységben következik és III. ily réteg egyáltalán el nem érhet?, a talaj mindvégig többé-kevésbbé laza rétegekb?l áll. Ami pedig a vízviszonyokat illeti, - eltekintve attól az esett?l, mid?n az alapozást, mint az épületeknél rendesen, szárazon hajthatják végre - megkülönböztetjük azt az esetet a) mid?n a talaj víz, illet?leg nyiltvíz (folyó, tenger) a körülzárt épít? gödörb?l kimeríthet? ( kiszivattyuzható) és b) mid?n ez bármely okból p. a nagy vízmélység v. az épít?gödör körülzárásának nehézségei miatt nem lehetséges s az alapozást a vízben (a vizen keresztül) kell végrehajtani.